Bestillinger sendes ut ukentlig.

Eventyrbarnas Blogg RSS



Lage MANDALA

HVORFOR LAGE MANDALA MED BARNA: en meningsfull aktivitet.  når man skaper et mandala-symbol med ting som finnes i naturen, anerkjenner det vår forbindelse til jorden og alt som er skapt av den. en kreativ og morsom aktivitet. det å skape noe sammen er morsomt og givende. Hver mandala er unik og spesiell- og har et eget uttrykk som gjenspeiler det enkelte barnet.  alt henger sammen. den sirkulære utformingen i mandalaer er en fin på minnelse om at alt henger sammen og at livet er kontinuerlig.  tankefullt. å skape mandalaer er en veldig beroligende og avslappende aktivitet. Man blir sentrert og fokusert på den kreative prosessen og får øvd problemløsning og fokus- det hjelper oss å bremse ned og vise takknemlighet for jorden vår.  ferdigheter. Det er mange ferdigheter...

Fortsett å lese



Lekeinvitasjon!

Jeg er ferdig med å rydde for kvelden. Det er stille i huset. Jeg tar frem litt grønn silke til skog og blå silke til vann. Noen klosser oppå hverandre bygger opp et lite tårn. Så setter jeg frem noen trær på gresset og en svane på vannet. Bak det ene treet gjemmer det seg et ekorn, og i en liten hule ligger det en dverg. Så er det klart til en liten tass våkner. 

Fortsett å lese



Årstidsbord

Det er fint å feire årets gang og høytidene med årstidsbord hjemme! Naturens forvandling gjennom årsløpet kan her komme til uttrykk, og det er skjerpende for sansene for hva som foregår i naturen. Tanken er at man stadig finner nye gjenstander som passer for de skiftende årstider. Vi erfarer årsrytmen mer bevisst- og de små blir også engasjert og nysgjerrige. 

Fortsett å lese



Lek!

Vi vet alle hvor viktig lek er for barnas utvikling, og fler og fler innser at barndommens undring og kreativitet også er viktig for å være fantasifulle, kreative og til sist velutviklede samfunnsborgere. Lek bygger karakter og talent- og er en uunnværlig del av å være menneske. Og det er viktig og befriende for oss å fortsette å være lekende som voksne. 

Fortsett å lese